ການຂຽນແຜນທັດສະນະສຶກສາ
I. ຂັ້ນຕອນກະກຽມ ແລະ ວາງແຜນ, ກຳນົດຈຸດປະສົງໃຫ້ສອດຄ່ອງ
1. ຈຸດປະສົງ
- ເພື່ອສຶກສາວິທີການ
ແລະ ການຈະເລີນເຕີບໂຕຂອງການປູກພືດ (ປູກຜັກສະລັດ) ແລະ ລົງ ສົ່ງເສີມເຕັກນິກວິທິການຜະລິດ.
- ເພື່ອສຶກສາຜົນກະທົບທີມາທຳລາຍຜັກສະລັດ
ແລະ ໃຫ້ຄຳແນະນຳເຖິງວິທີການແກ້ໄຂ.
- ເພື່ອສຶກສາການສົ່ງສິນຄ້າອອກສູ່ຕະຫຼາດ.
2. ການກະກຽມຂໍ້ມູນເບື້ອງຕົ້ນຂອງສະຖານທີ
ແບບຟອມສອບຖາມ
1.
ການປູກພືດປອດສານພິດຂອງຄອບຄົວທ່ານມີຈັກໄລຍະ/ປີ?
2.
ການກະກຽມດິນ, ກະກຽມພື້ນທີ, ການກະກຽມພັນພືດທ່ານມີວິທີການແນວໃດ?
3.
ໜານທີ່ທ່ານຂຸດມີຂະໜາດກວ້າງ ແລະ ຍາວເທົ່າໃດ?
4.
ການຈະເລີນເຕີບໂຕຂອງພືດປອດສານພິດ ແຕ່ລະໄລຍະເປັນແນວໃດ?
5.
ການປູກຜັກສະລັດໄດ້ສ້າງລາຍຮັບໃຫ້ແກ່ຄອບຄົວເດືອນໜຶ່ງປະມານເທົ່າໃດ?
6.
ມີສັດຕູພືດ ແລະ ສັດຊະນິດໃດທີ່ເຂົ້າມາທຳລາຍພືດຂອງທ່ານ? ສັດ ຫຼື
ພະຍາດມັກເຂົ້າມາທຳລາຍຜັກໃນຊ່ວງເດືອນໃດຫຼາຍທີສຸດ?
7.
ທ່ານມີວິທີການສົ່ງຜັກອອກຈຳໜ່າຍ ຫຼື ສົ່ງສິນຄ້າອອກຕະຫຼາດແນວໃດ?
8.
ທ່ານມີວິທີແກ້ໄຂ ແລະ ບົວລະບັດຮັກສາພືດແນວໃດແດ່?
ໃນນາມເປັນນັກສົ່ງເສີມຈະມີຄູ່ມືການສົ່ງເສີມກະສິກຳ
1.
ຄູ່ມືການໃຫ້ຄຳແນະນຳທາງດ້ານການປູກພືດ
2.
ຄູ່ມືການແກ້ໄຂສັດຕູພືດ
ນອກຈາກນີ້ໃນນາມວິຊາການ ຈະໃຫ້ຄຳແນະນຳ ແລະ
ອະທິບາຍວິທີປູກວ່າເຮັດແນວໃດ?
3.ດຳເນີນການວາງແຜນ
·
ແຜນຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມ
ໃນການໄປທັດສະນະສຶກສາຄັ້ງນີ້ແມ່ນມີນັກສຶກສາ 15
ຄົນໂດຍຈະມີການຄັດເອົາຈຳນວນນັກສຶກສາພາຍໃນຫ້ອງ ແລະ ມີ ນາຍບ້ານ 1 ທ່ານ,
ອຳນາດການປົກຄອງບ້ານ 2 ທ່ານ, ເຈົ້າຂອງສວນ 1 ທ່ານ ລວມທັງໜົດມີ 19 ທ່ານ.
·
ແຜນອຸປະກອນ
ອຸປະກອນທີໄປທັດສະນະສຶກສາປະກອບມີ: ແບບຟ້ອມສຳພາດ, ປຶ້ມບັນທຶກ, ເຈ້ຍ,
ກ໋ອງຖ່າຍຮູບ ແລະ ອຸປະກອນທີສຳຄັນອື່ນໆ.
·
ແຜນງົບປະມານ
ລ/ດ
|
ລາຍການ
|
ຈຳນວນ
|
ລາຄາ
|
ລວມ
|
1
|
ຄ່າເດີນທາງໄປ ແລະ ກັບ
|
15 ຄົນ
|
20.000
|
300.000
|
2
|
ອັດຕາກິນພາກສະໜາມ 1 ມື້
|
15 ຄົນ
|
30.000
|
450.000
|
3
|
ບິກ
|
2 ກັບ
|
15.000
|
30.000
|
4
|
ເຈ້ຍ
|
1 ຕັບ
|
40.0000
|
40.000
|
5
|
ປຶ້ມບັນທຶກ
|
1 ຫົວ
|
10.000
|
10.000
|
6
|
ເງິນແຮສຸກເສີນ
|
15 ຄົນ
|
50.000
|
750.000
|
7
|
ຄ່າລົດໄປທັດສະນະ
|
1 ຄັນ
|
100.000
|
100.000
|
ລວມ
|
1.680.000
|
·
ແຜນການເດີນທາງ
ການເດີນທາງແມ່ນເລີ່ມໄປ 7:30-8:00 ໃຊ້ເວລາລົງຢ້ຽມຢາມຈໍານວນ 1 ມື້.
ເວລາ
|
ລາຍການ
|
ຜູ້ຮັບຜິດຊອບ
|
7:30-8:00
|
ເລີ່ມອອກຈາກຄະນະວິທະຍາສາດປ່າໄມ້ໄປຫາສວນປູກພືດປອດສານພິດ
|
ລົດນຳພາໄປ
|
8:00-9:00
|
ສອບຖາມຂໍ້ມູນພາຍໃນບ້ານທີປູກຜັກປອດສານຜິດມີຈັກຄອບຄົວ?.....
|
ນາຍບ້ານ
|
9:00-11:00
|
ເລີ່ມສອບຖາມການກະກຽມດິນ,
ພື້ນທີ, ພັນພືດ, ການລົງປູກ
|
ເຈົ້າຂອງສວນ
|
11:00-12:00
|
ພັກກິນເຂົ້າທ່ຽງ
|
ເຈົ້າຂອງສວນ
|
13:00-14:00
|
ການຈະເລີນເຕີບໂຕຂອງພືດໃນແຕ່ລະໄລຍະ
|
ເຈົ້າຂອງສວນ
|
14:00-16:00
|
ລົງກວດກາພະຍາດທີເຂົ້າມາທຳລາຍຜັກ
|
ເຈົ້າຂອງສວນ
|
16:00-16:30
|
ເດີນທາງກັບຄະນະວິທະຍາສາດປ່າໄມ້
|
ລົດນຳພາກັບ
|
·
ການແບ່ງໜ້າວຽກ
ພາຍໃນກຸ່ມມີຈຳນວນ 15 ຄົນດັ່ງນີ້: 5 ຄົນເປັນຄົນສອບຖາມ, 5 ຄົນເປັນຄົນບັນທຶກ, 5
ຄົນຟັງການສອບຖາມແຕ່ລະຈຸດ ຖ້າຂາດຕົກບົກຜ່ອງແມ່ນສາມາດຖາມຕື່ມໄດ້.
II. ດຳເນີນການທັດສະນະສຶກສາ.
ເວລາຮອດສະຖານບ້ານແລ້ວລົງສອບຖາມນາຍບ້ານ, ໃຫ້ນາຍບ້ານອະທິບາຍກ່ຽວກັບຄອບຄົວທີ່ປູກຜັກສະລັດ
ວ່າມີຈັກຄອບຄົວ? ທີ່ໄດ້ສ້າງເສດຖະກິດ ຫຼື ລາຍຮັບມາໃຫ້ປະຊາຊົນພາຍໃນບ້ານ,ຫຼັງຈາກນັ້ນໃຫ້ນາຍບ້ານ
ນຳພາໄປຫາແຕ່ລະຄອບຄົວທີ່ປູກຜັກປອດສານພິດ 5
ຄົນທີ່ຖາມຈະຍ້າຍແບບຟ້ອມໃຫ້ແກ່ຄອບຄົວທີ່ປູກຜັກ ແລະ
5 ຄົນສອບຖາມເພີ່ມຕື່ມ 5 ຄົນທີບັນທຶກກໍ່ເລີ່ມບັນທຶກຕາມການວາງແຜນ.
III.
ການສະຫຼຸບ ແລະ ປະເມີນຜົນ
3.1.
ການສະຫຼຸບ
ພາຍຫຼັງໃນການສົນທະນາ ຫຼື
ສອບຖາມໃນການທັດສະນະສຶກສາແມ່ນໄດ້ຮັບຜົນດີໃນການທັດສະນະຄັ້ງນີ້,
ໄດ້ຂໍ້ມູນຕາມການວາງແຜນມາຂ້າງເທິງຢ່າງຄົບຖ້ວນ, ນອກຈາກນີ້
ແມ່ນໄດ້ບົດຮຽນເພີ່ມອີກຫຼາຍຢ່າງເຊັ່ນ: ວິທີການສອບຖາມ ແລະ
ລົງສຳພັດຕົວຈິງແມ່ນຮູ້ວິທີການປູກຜັກສະລັດຢ່າງຖືກວິທີ, ການຈະເລີນເຕີບໂຕໄວ
ເພື່ອນຳລາຍຮັບມາໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນພາຍໃນບ້ານ ແລະ ມີການປົກປັກຮັກສາບໍ່ໃຫ້ເກີດພະຍາດອີກດ້ວຍ.
3.2.
ການປະເມີນຜົນ
ແມ່ນໄດ້ມີການຕັ້ງກຸ່ມສົນທະນາ
ເພື່ອມີການທອດຖອນບົດຮຽນທີ່ແຕ່ລະຄົນໄດ້ຮັບມາໃນການສອບຖາມ ແລະ ລົງປະຕິບັດຕົວຈິງ
ເພື່ອເປັນການແລກປ່ຽນບົດຮຽນຮ່ວມກັນ ໄດ້ມີການອອກຄຳຄິດຄຳຄິດ ແລະ
ໂອ້ລົມກັນວ່າໃນການທັດສະນະຄັ້ງນີ້ ແມ່ນມີບົດຮຽນອັນລ້ຳຄ່າ ແລະ
ສາມາດນຳໄປໃຊ້ໃນຄົວເຮືອນຂອງພວກເຮົາທຸກຄົນ ເພື່ອໃຊ້ໃນຊີວິດປະຈຳວັນ ນອກຈາກນີ້
ແມ່ນໄດ້ຮັບຄວາມມ່ວນຊື່ນ ແລະ ຮູ້ສຶກເປັນມິດຕໍ່ ປະຊາຊົນພາຍໃນບ້ານ.
ລາຍຊື່
ນາງ ອັດສະພອນ ກັດຕິຍະລາດ
ນາງ ສາຍພອນ ອ່ອນມະນີວົງ
ຫ້ອງ Bsc 4/4.5
No comments:
Post a Comment